Интернет-магазин в Чехии (Eshop), изменение с 2014 года

Изменения с 2014 года в отношениях между покупателем и продавцом в интернет-магазине, новый Гражданский кодекс, основые изменения.

Odstoupení od smlouvy — vrácení zboží

Od ledna 2014 platí, že zákazník může odstoupit od smlouvy

  • do 14 dní od převzetí zboží, pokud jsme mu tuto informaci sdělili.
  • do jednoho roku a 14 dní, pokud jsme tuto dobu nikde neuvedli. O možnosti odstoupení od smlouvy můžeme zákazníka informovat i dodatečně. Od té chvíle pak běží čtrnáctidenní lhůta, během které musí zákazník odeslat zboží zpět.
  • Zákazník nemůže vrátit zboží, které se rychle kazí nebo zastarává (to platilo i dříve). Od roku 2014 zákazník nemůže vrátit ani zboží, u kterého porušil hygienický obal (například vybalil filtrační vložku z obalu).

Vrácení peněz za zboží, dopravu

Po odstoupení od smlouvy musí zákazník předat nebo odeslat zboží zpět do 14 dní. My musíme zákazníkovi do 14 dní vrátit peníze, nemusíme to však učinit dříve, než nám zákazník zboží předá nebo prokáže, že je odeslal.

Zákazníkovi musíme vrátit kupní cenu zboží a rovněž náklady na nejlevnější dopravu k němu. Nemusíme však hradit náklady na dopravu zboží od zákazníka (na vrácení zboží), pokud o tom zákazníka informujeme. Jinak jeho poštovné musíme uhradit také.

Reklamace zboží

Coby prodávající odpovídáme za to, že dodané zboží nemá při převzetí vady a bude při dobrém používání fungovat minimálně dva roky.

  • Pokud zákazníkovi dodáme kazové zboží, má právo na výměnu nebo opravu. Jestliže není možná výměna ani oprava, může odstoupit od smlouvy. Od roku 2014 může zákazník při výskytu vady dostat slevu z kupní ceny.
  • Pokud se v záruční době vyskytne vada, od roku 2014 musíme rozlišit, zda je tato vada podstatným nebo nepodstatným porušením kupní smlouvy. U podstatného porušení si zákazník může vybrat, zda chce zboží vyměnit, opravit, úplně odstoupit od smlouvy nebo slevu. U nepodstatného porušení může zákazník žádat odstranění vady nebo slevu. Odstoupit může jen tehdy, když odmítneme závadu odstranit nebo to nestihneme včas.

Kupní smlouva

Kupní smlouva při nákupu v internetovém obchodu se uzavírá okamžikem odeslání objednávky. Od té chvíle máme povinnost dodat produkt, který si zákazník objednal. Jedinou výjimkou je vyprodání zásob.

Objednávku musíme zákazníkovi potvrdit.

Источник jakpodnikat.cz

 

Related posts:

Запись опубликована в рубрике Компания в Чехии, Справочная информация. Добавьте в закладки постоянную ссылку.